open menu
Apply now

YAEL WOLFS - 2016

YAEL WOLFS - 2016

TIES VAN DIJK - 2016

TIES VAN DIJK - 2016

SOPHIE JOHNS - 2016

sOPHIE JOHNS - 2016

MIRIAM SENTLER - 2016

MICHIEL UBELS - 2016

MICHIEL UBELS - 2016

krista smulders - 2016

Krista smulders - 2016

kiki nickel - 2016

kiki nickel - 2016

kiki nickel - 2016

Kiki nickel - 2016

karel Dicker - 2016

Karel Dicker - 2016

julie Fassbender - 2016

julie Fassbender - 2016

Julie Fassbender - 2016

Judith frissen - 2016

Judith frissen - 2016

Helma dabekaussen - 2016

Helma Dabekaussen - 2016

Fran Hoebergen - 2016

anouk schepens - 2016

Anouk schepens - 2016

Alexis Niemeijer - 2016

Alexis Niemeijer - 2016

wORKSHOP SOUNDART - CLICK TO PLAY!

WORKSHOP SOUNDART - CLICK TO PLAY!

stef van den dungen - 2015

sarah bachour - 2015

Renan Schulze & eline kersten - 2015

kim reijntjenns - 2015

Hester van Tongerlo - 2015

Emile Hermans - 2015

Anke Huntjens - 2015

Felix Dorer - 2015

Gladys Zeevaarders - 2015

Dina Dressen - 2015

Sara Bachour - 2015

Stef van den Dungen - 2015

Kim Reijntjens - 2015

Anke Huntjens - 2015

Renan Schulze & Eline Kersten - 2015

Hester van Tongerlo - 2015

Emile Hermans - 2015

Gladys Zeevaarders - 2015

Fine arts

''SEE WHAT HAPPENS…''

Een nieuwe praktijk in het hedendaagse kunstonderwijs zou ruimte moeten bieden aan een van de meest kenmerkende aspecten van kunstacademies, namelijk dat niemand je precies kan vertellen wat hij doet. De artistieke identiteit van zowel studenten als docenten verkeert gewoonlijk in eenzelfde staat van onzekerheid en verwarring” (uit: See What Happens – E. de Jong, ABKM editie nr 1).

Bij Fine Arts gebruiken we de learning community als uitgangspunt voor het onderwijs. Dat betekent dat we iedere leersituatie proberen te zien als een nieuw begin waar studenten en docenten op basis van gelijkwaardigheid op in kunnen gaan. Deze leersituaties kunnen zich bevinden binnen het reguliere curriculum, maar ook daarbuiten.

Want we zijn ook op zoek naar uitdagende ruimtes en omgevingen die het mogelijk maken om buiten de academie te werken. Dat kan in het publieke domein zijn, maar ook in een oude sloopflat, een leegstaande fabriekshal, een landschappelijke omgeving of op het internet.

Bij Fine Arts maken we dingen in de breedste zin van het woord. Dat betekent dat we schilderen, tekenen en beelden maken, maar het komt er ook op neer dat we met verschillende materialen, objecten en media werken om te kunnen communiceren over de verschillende ideeën die we hebben.

We onderzoeken, reflecteren en debatteren veel over de vraag wat het eigenlijk is wat we doen…

Dat betekent ook dat we de vraag wat een kunstenaar eigenlijk is lang onbeantwoord laten, maar eerder de verschillende mentaliteiten van het kunstenaarschap onderzoeken.

De tweejarige master POLIS Academy – The Learning Community: artistic practices as debating laboratories sluit inhoudelijk aan op de bachelor fase FA.

Een internationale jury reikt jaarlijks de Gilbert de Bontridder Prijs uit aan een eindexamenkandidaat van Fine Arts. Hierover is meer informatie te vinden op de onderstaande website.

www.gilbertdebontridderprijs.nl